Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Daftar Grab Malaysia Lulus 24 Jam

Daftar Grab Malaysia Lulus 24 Jam


Proses daftar grab sangat mudah kerana driver grab masih belum cukup di seluruh Malaysia. Daftar grab ada banyak cara untuk daftar driver grab tetapi yang pantas dan percuma ialah daftar grab online melalui ejen-ejen grab yang di namakan alpha driver ( ejen dilantik oleh Grab hq). Mereka boleh daftarkan grab secara percuma tanpa anda perlu ke hq atau kiosk grab. Mereka telah di latih oleh grab untuk daftarkan pemandu grab.


grab registration alpha driver

Alpha driver ialah mereka yang berpengalaman sebagai pemandu grab. Mereka boleh memberikan tip kepada pemandu grab baru dan juga menyelesaikan masalah driver grab. Itulah fungi alpha driver selain dari mendaftarkan pemandu grab secara percuma malah permohonan daftar grab boleh lulus 24 jam sahaja jika segala dokumen jelas dan cukup.

Daftar grab lulus 24 jam

Sebelum daftar pemandu grab, anda kena semak dulu syarat daftar grab. Syarat grab ni mudah sahaja, ramai orang boleh lepas. Umir min 21 dak maksimun 69 tahun. Jika umur lebih 50 tahun, kena buat medikal pemandu grab. Bayaran rm70 sahaja di mana-mana klinik. Kena bawa borang medikal untuk doktor isi. Alpha driver boleh berikan anda link borang tersebut.



Selain dari semak syarat daftar grab, anda juga kena sediakan dokumen yang betul dan bukan tipu ye. Senarai dokumen daftar grab anda boleh semak di link dokumen daftar grab. Senang je dokumennya, ini untuk keselamatan pemandu dan penumpang grab juga.

Dokumen daftar grab mesti penuh dan jelas jika tidak permohonan anda akan tergantung, tak boleh lulus. Yang biasanya orang sangkut ialah cover note insuran kereta kerana tidak jelas. Pastikan cover note insuran daftar grab jelas dan penuh ye untuk berjaya daftar grab lulus 24 jam tanpa perlu ke hq.



Terima kasih kerana membaca Daftar Grab Malaysia Lulus 24 Jam.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan