Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , , » Syarat Daftar Grab Car Malaysia

Syarat Daftar Grab Car Malaysia

Apakah syarat daftar grab driver / grab driver registration requirements ? Syarat daftar grab driver online ni mudah je, hampir semua orang boleh lepas sbb grab memerlukan ramai lagi driver grab seluruh Malaysia. Post ni kita akan semak kelayakkan anda untuk daftar grab driver - adakah anda layak daftar grab online? Apakah syarat pendaftaran pemandu Grab baru?

Sebelum daftar grab car, anda juga kena tahu dokumen daftar grab online ni. Kami pernah kongsikan pasal dokumen register grab sebelum ni. Anda boleh semak ye. Kali ni kami nak kongsi plak syarat untuk daftar grab car Malaysia. Apakah syarat daftar grab driver?


Syarat Daftar Grab Car Malaysia


Syarat register Grab Malaysia


Kami nak kongsikan syarat grab registration dengan anda:

1. Warganegara Malaysia sahaja

Anda mesti ada ic biru atau ic tentera sahaja. Ic merah untuk pemastautin tetap tidak di benarkan. dan jangan gunakan ic yang di edit ( ic tipu ) sebab grab ada cara untuk mengesannya


2. Lesen penuh sahaja

Maksudnya bukan lesen P. Lesen P masih belum layak. Jangan edit lesen dan buang huruf ' P ' ye sebab grab boleh semak dengan agensi kerajaan.

3. Nama anda dalam cover note insuran kereta

Macam mana nak semak tu? Seman dalam cover note insuran kereta bahagian ' driver '. Jika ada tulis nama anda, anda boleh gunakan cover note tu.

Endorsement - perlu bila nama orang yang nak daftar grab tiada di tulis di bahagian driver dalam cover note insuran dan cover note bukan jenis " all driver ' any authorised driver '

Surat kebenaran - perlu bila nama orang yang nak daftar grab tiada di tulis di bahagian driver dalam cover note insuran dan cover note ada tulis " all driver ' any authorised driver '. Contoh surat kebenaran owner kereta - surat kebenaran pemilik kereta.

4. Umur min 21 tahun

Umur di bawah 21 tahun tidak layak untuk daftar grab driver. Umur di kira dari tarikh lahir, bukan dari tahun sahaja.

Info lanjut boleh semak di dokumen daftar gab car Malaysia.

Berhubung rapat dengan kami


Anda di jemput untuk mengenali kami dan bertanya soalan tentang daftar grab driver dan syarat-syarat untuk daftar pemandu Grab di:


Group Whatsapp: Daftar Grab Driver

Saluran Youtube: Ehailing TV

Page FB: Ehailing TV

Jumpa anda di sana.




Terima kasih kerana membaca Syarat Daftar Grab Car Malaysia.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan