Home » , » Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk

Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk

Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk. Sekarang telah meletup juga lah ramai yang nak jadi pemandu uber dan grab / grabcar. Bukan apa, ini adalah satu peluang yang baik untuk menambah pendapatan dengan jadi pemandu grab secara part time atau full time. Di tambah lagi cara pendaftaran sebagai pemandu uber dan grab ini sangat mudah. Pendaftaran pemandu uber dan grabcar boleh di buat secara online sahaja.

Tahukah korang, sekarang korang boleh daftar sebagai driver grab / driver grabcar secara online, percuma dan tanpa perlu pergi ke hq atau kiosk grab? Korang boleh daftar dengan Alpha driver grab. Mereka di lantik oleh grab untuk mendaftarkan pemandu baru grab dengan lebih mudah kerana mereka telah ambil alih sebahagian daripada tugas kiosk iaitu untuk verify dokumen pendaftaran.

grab driver registration no kiosk


Jadi, pendaftaran sebagai pemandu grab di Malaysia sekarang ini cukup mudah dan korang pun boleh menjadi driver grabcar, mungkin esok atau lusa!

Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk


Syarat jadi pemandu Grab


1. Lesen penuh ( bukan lesen P / atau L )
2. Umur 21 tahun ke atas
3. Kereta tahun 2011 ke atas. Untuk kereta tahun di buat 2007 ke 2010 perlu buat inspection di hq atau lokasi kiosk grab berdekatan korang buka di puspakom dan inspection grab adalah percuma. Contoh borang inspection grab ada di sini. Korang perlu dapatkan borang inspection yang lengkap di isi dulu sebelum boleh mendaftar sebagai pemandu grab jika kereta korang di buat pada tahun 2007 ke 2010.

inspection grab kiosk
Contoh borang inspection Grab untuk kereta tahun 2007-2010.


Dokumen yang di perlukan untuk mendaftar sebagai pemandu grab tanpa ke kiosk


1. Gambar selfie
2. Gambar lesen ( depan )
3. Gambar ic ( depan )
4. Cover note insurans ( jika dalam cover note insurans tidak di nyatakan tarikh mula dan tamat insurans, korang kena bagi dokumen sokongan iaitu geran dan roadtax kereta ). Pastikan nama korang ada sebagai pemandu ke 2 atau ke 3 dalam cover note. Kalau takde, pergi ke ejen insurans kereta korang kata nak tambah nama anda sebagai pemandu. Kos rm10 tambah GST. Murah je.

Proses daftar pemandu Grab tanpa kiosk


1. Korang whatsapp saya " daftar grab  " ke 019 205 5657

2. Saya akan bagi template / borang untuk anda isi melalui whatsapp. Korang juga kena bagi gambar dokumen yang saya perlukan untuk daftar grab percuma tanpa kiosk.

3. Saya akan verify dokumen yang korang bagi kepada saya di mana saya akan berjumpa dengan anda untuk melihat dokumen yang asal / original.

4. Saya akan isikan borang pendaftaran online daftar pemandu grab / driver grabcar tanpa kiosk secara percuma. Info-info dan gambar dokumen yang korang bagi kepada saya akan saya gunakan untuk siapkan pendaftaran ini. Jadi, pastikan korang bagi info yang tepat supaya pendaftaran berjalan lancar.

5. Setelah saya hantar pendaftaran sebagai driver grab tanpa kiosk secara online, saya akan minta korang buat training online dan kuiz grab online. Saya akan bantu korang untuk korang melaksanakan training dan kuiz grab online ni sebab bukan semua orang tahu internet. Jangan bimbang. 

6. Admin Grab akan semak pendaftaran korang yang saya hantar seperti borang pendaftaran pemandu grab online, dokumen yang di hantar dan kuiz sama ada dah siap ke belum. Jika tiada masalah, pendaftaran korang sebagai pemandu / driver grab di luluskan dan akaun grab korang aktif. Saya akan maklumkan kepada anda. Jika gagal, admin Grab akan letakkan remark sebab apa gagal dan kita akan betulkan sama-sama. Contoh sebab pendaftaran pending ialah: 

gambar dokumen tak jelas
gambar selfie tak di terima kerana pakai topi dan kaca mata hitam
info tak lengkap seperti tidak dinyatakan dalam cover note insurans period
nama anda tiada dalam insurans
tak buat kuiz

7. Jika pendaftaran korang sebagai pemandu grabcar di luluskan, saya akan masukkan korang ke dalam group whatsapp newbie untuk pemandu grab baru. Di sini, anda boleh tanya soalan berkaitan penggunaan app grab driver dan sebagainya. Sangat memudahkan anda. Oh ya, korang boleh online app Grab Driver dalam tempoh 24 jam selepas akaun Grab aktif.

Begitulah serba sedikit syarat untuk jadi pemandu grab, dokumen yang di perlukan untuk mendaftar sebagai driver grab dan proses pendaftaran pemandu grab tanpa ke kiosk dan percuma sahaja secara online. Langkah pertama adalah penting untuk proses seterusnya.

Whatsapp " daftar grab  " ke 019 205 5657 supaya saya boleh membantu anda mendaftar sebagai pemandu Grab secara percuma tanpa korang perlu pergi ke kiosk.
 Boleh join group whatsapp daftar grab tanpa kiosk bersama saya ( arman ).



Terima kasih kerana membaca Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk.

Langkah seterusnya:

1. DAFTAR sebagai pemandu UBER.

2. DAFTAR sebagai pemandu GRABCAR.

3. Buat duit dengan UBER tanpa memandu?.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



46 komen:

  1. Gambar kad pengenalan dan lesen memandu tidak disalahgunakan untuk tujuan lain ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tidak tuan. Untuk keselamatan max, tuan boleh letak/edit tulisan grab di dalam gambar. Ini boleh diterima semasa permohonan sebagai pemandu grab. Tq kerana highlights tuan.

      Padam
  2. Berapa lama blh thu sama ada lulus atau tidak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1 ke 2 hari. Biasanya jadi lambat sebab doc tak lengkap. Rujuk sini utk daftar lancar: http://ubergrabcar.blogspot.my/p/grab.html

      Padam
  3. Assalamualaikum.en.arman kalau pkai rhb bank boleh kn utk transaksi.

    BalasPadam
  4. Daftar garb driver online kelantan ada ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ado boh, wasap saya 0192055657. Saya ejas sampai jadi

      Padam
  5. ada yuran apa2 ke untuk daftar?

    BalasPadam
    Balasan
    1. percuma je tyka, grab yg cover ko daftar. Wasap saya utk daftar 019 205 5657

      Padam
  6. Tanpa Nama31 Mei, 2017

    Saya hendak menjadi pemandu Uber/Grab.Tetapi penama kenderaan bukan atas nama saya. Boleh kah saya memohon juga?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh. nama tuan kena ada sebagai driver

      Padam
  7. Kalau daftar dengan Alpha ni, saya boleh jadi referral ke atas kawan saya tak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh, semua driver boleh jadi referral atas driver lain tetapi proses alpha dan driver biasa berlainan sedikit ( alpha lebih mudah )

      Padam
  8. Tuan. Kalau guna ic Sementara Boleh ke?

    BalasPadam
  9. Tahun ni dah 21 tapi belum sampai birthday.boleh ke?

    BalasPadam
  10. Saya baru daftar online & dah lulus quiz. Grabcar mintak saya verify dokumen. kalau saya tgk yg paling dekat di sunway. boleh x saya pergi naik motor je? ke kena bawak kereta sekali utk inspection? kereta saya saga FL 2011.

    BalasPadam
    Balasan
    1. salam tuan...kalau wakil yg hntr untuk verify dokumen bole ke..

      Padam
  11. Balasan
    1. alor star ada, wasap saya 0191055657

      Padam
  12. Tempat inspection kat mana? Kereta saga blm 2010.

    BalasPadam
    Balasan
    1. banyak lokasi, wasap saya lokasi tuan

      Padam
  13. Tanpa Nama15 Julai, 2017

    Kereta nama orang lain boleh ke? (Isteri @ family)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh tuan, asalkan nama tuan ada dalam cover note atau endorsement sebagai driver ke 2 , ke 3 dan seterusnya.

      Jika nama tuan takde dalam cover note, hubungi insuran untuk tambah nama driver, bayar rm10 je.

      Padam
  14. Salam...sy x brapa pandai nak daftar online ni..boleh bantu ke

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh tuan, whatsapp saya 0192055657.

      Padam
  15. Ada whatsapp group tak as driver?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada, untuk driver yg saya daftarkan

      Padam
  16. salan kalau kereta atas nama orang lain boleh daftar ?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh, hubungi insuran utk tambah nama driver.

      Padam
  17. Kalau tiada bank satement bole ke? Sebab dah 6bulan menggangur akibat masalah keluarga,

    BalasPadam
    Balasan
    1. no acc bank sahaj diperlukan sebab grab nak masukkan duit seminggu sekali utk insentif

      Padam
  18. Salam encik.. sy baru daftar dan lulus quiz grabcar.. bila sy akan tau kputusan grabcar dan salinan dokumen lain kat mna sy kna hnta sbb sy di area Ipoh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena bagi kat kiosk kat ipoh, search kiosk dlm blog ni

      Padam
  19. Saya baru daftar online & dah lulus quiz. Grabcar mintak saya verify dokumen.mcm mana cara kalo xnk pegi kiosk.boleh ke verify kt tuan je?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau tuan daftar online, tuan kena verify doc kat kiosk. Kalau saya daftarkan, baru saya boleh verify doc.

      Padam
  20. Tanpa Nama27 Julai, 2017

    kereta tahun 2000 blh ka tuan

    BalasPadam

Daftar Grab Tanpa Kiosk 2017

Cara percuma daftar pemandu Grabcar tanpa kiosk