Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Cara driver daftar driver baru Grab untuk dapat referral bonus

Cara driver daftar driver baru Grab untuk dapat referral bonus


Driver biasa yang telah ada akaun pemandu Grab boleh daftarkan driver baru yanglain untuk jadi driver grab sebenarnya dan Grab akan bagi referral bonus kepada driver yang mendaftarkan driver baru yang lain. Promosi berlainan dari masa ke semasa. Jadi sebagai pemandu Grab, anda juga bonus buat duit dengan refer driver lain untuk jadi pemandu Grab.

Cara driver daftar driver baru Grab untuk dapat referral bonus tak lah susah sangat tetapi makan masa sebab langkah terakhir kena pergi kiosk atau hq grab untuk verify cokumen. Biasanya ramai yang sangkut kat sini, begitu juga yang daftar sebagai pemandu grab sendiri secara online. Langkah terbaik ialah daftar dengan alpha driver tanpa kiosk (driver yang dilantik grab untuk daftar driver baru).

Cara driver daftar driver baru Grab untuk dapat referral bonus


Caranya mudah sahaja. Sebelum tu pastikan anda telah ada akaun pemandu Grab yang aktif. Selepas itu, anda daftar driver baru mengikut panduan daftar driver baru Grab. Yang penting anda kena tukarkan ID pemandu sahaja. ini. Gunakan id pemandu anda. Macam mana nak tahu id pemandu saya? Grab akan bagi di dalam sms sebelum ini.

Kalau tak tahu juga id pemandu anda, anda boleh call customer service grab di no: 0379645000 / 1300805858 untuk tanya id driver anda.

Ringkasan untuk daftar pemandu baru oleh driver Grab:
1. Anda kena key in online info tentang driver tu.
2. Driver akan terima email. Pastikan dia kena lengkap permohonan dgn upload dokumen yang diperlukan iaitu gambar lesen, ic, selfie dan cover note insuran. Contoh gambar insuran di sini.

3.Buat training dan kuiz online

4. Pergi ke kiosk utk verify dokumen dengan bawa dokumen yang asal. Alamat kiosk ada dlm email yang Grab hantar.

Itu sahaja cara untuk daftarkan driver baru jika anda seorang driver grab normal. Jika ada masalah, anda boleh tulis kat komen.


Terima kasih kerana membaca Cara driver daftar driver baru Grab untuk dapat referral bonus.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



8 komen:

  1. akaun grab saya kene suspend sebab dia kata dokumen dh expired..padahal lambat lagi nak expired..dia suruh pegi kiosk utk unsuspend semula..tuan boleh tolong utk aktifkan balik akaun saya tanpa perlu pergi kiosk ? tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. tuan kena renew dokumen yg expired tuh, kalau lambat lagi expired, tuan pergi kiosk bawak dokumen tuh.

      Padam
    2. kalau tanpa pergi kiosk memang tak boleh ke tuan ?

      Padam
    3. kalau nak daftar tetapi tak nak ke kiosk, bagi saya daftarkan. wasap 0192055657

      Padam
  2. Salam tuan,tmpg tnya,kereta inspira thun 2011 blh buat grab tak?adakah daftar keahlian ni ada tempoh masa atau seumur hidup?tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. inspira 2011 boleh buat grab setahun sahaja. Bila insuran mati tahun depan, sudah tak boleh online app grab driver

      Padam
  3. Proton waja boleh buat grab x..xde dlm list

    BalasPadam