Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Markah training dan kuiz online mesti dari gmail

Markah training dan kuiz online mesti dari gmail


Kerjaya pemandu grab atau mycar tidak asing lagi di Malaysia ni. Sejak tutupnya uber ( grab dan uber bergabung tetapi guna nama grab ), ehailing seperti mycar nampak lebih berjaya berbanding dacsee. Grab pula menjadi ehailing no 1 di Malaysia. Cara daftar sebagai pemandu mycar ada di post ni.

Tetapi ramai yang sangkut untuk mendaftar sebagai pemandu grab, kenapa? Sebenarnya proses daftar pemandu grab tanpa kiosk untuk lembah klang memakan masa selama 24 jam sehaja, di sebabkan hal-hal kecil atau pun salah faham driver grab, terpaksa memakan masa 2 hari untuk di luluskan permohonan sebagai pemandu grab tanpa kiosk. Sebab biasa kenapa permohonan sebagai grab pending telah kami kongsikan.


Training dan kuiz grab online


Semasa daftar sebagai pemandu crab, salah satu prosesnya ialah driver kena buat training dan kuiz online. Link untuk buat training online pemandu grab adalah seperti di bawah:



Sebab biasa pending Quiz incomplete ialah:

1. Manual tak baca habis - ramai skip baca manual ni sebab ada 20 muka surat tetapi itu bukan alasan yang di terima. Manual ni penting supaya anda boleh tahu tentang grab. Banyak info dalam manual tuh dan setelah baca manual,, di akhirnya anda kena tekan butang biru. Jika tak, sistem akan kesan anda di anggap belum siap baca manual.

2. Markah min 17/20 - Setelah driver baca manual, ada kuiz pemandu grab yang driver wajib buat. Markah min ialah 17/20. Jika kurang daripada 17/20 ni, driver boleh reset nak buat balik kuiz ni. Jawapan tu boleh fikir secara lojik ke.



3. Email yang di gunakan untuk buat Kursus Pemandu Grab tak sama dengan email yang di daftar dengan Grab - untuk daftar grab, sudah tentulah gmail sahaja yang di perlukan. Dan gmail ini juga anda perlukan untuk login ke Kursus Pemandu Grab ( manual dan kuiz ). Jika guna email lain, sistem akan kesan anda belum buat kuiz.

Satu lagi, jika anda salah eja email tuh. Huruf besar dan huruf kecil di kira tak sama dalam penulisan email. Contoh: rosli@gmail.com tak sama dengan Rosli@gmail.com.

Setelah, siap baca manual dan buat kuiz, satu email akan di hantar secara automatik ke gmail driver. Markah kuiz ada di dalam email ini. Jika selepas buat kuiz dan driver takde terima email ini, sila pastikan anda telah menyemak sebab-sebab pending seperti di atas.

grab driver register

Email dari grab yang di hantar ke gmail driver yang baru daftar ni, mesti sampai ke gmail. Jika takde, maksudnya ada yang belum siap. Kena buka balik tempat training online dan semak balik. Biasanya lepas manual tu tak klik 2 butang biru, sebab nak cepat.

Jadi, kena berhati-hati dengan training dan kuiz online pemandu grab. Jika tidak permohonan sebagai pemandu Grab tidak akan diluluskan.


Terima kasih kerana membaca Markah training dan kuiz online mesti dari gmail.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan