Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » » Sebab ping Mycar jauh-jauh di awal kemunculannya

Sebab ping Mycar jauh-jauh di awal kemunculannya


Mycar merupakan ehailing kedua di Malaysia - tidak dapat di nafikan lagi. Ramai driver yang ingin mendaftar sebagai pemandu mycar, adacara daftar mycar yang susah dan ada yang senang - cara senang daftar pemandu mycar. Anda pilih lah yang mana anda suka.



Pada awalnya, ping mycar ni jauh-jauh hinggakan driver rasa tak berbaloi  untuk pergi ambil job yang masuk ( ping ialah job yang masuk ). Driver tak boleh di salahkan dalam bab ini kerana ada beberapa sebab ping mycar ni jauh-jauh pada awalnya. Sekarang dah ok sikit sebab ramai penumpang yang guna mycar ni - bangsa asing atau rakyat Malaysia sendiri. Info lanjut mycar di sini.

Sebab ping Mycar jauh-jauh di awal kemunculannya


1. penumpang belum banyak
Iya, kena akui ni jika berbanding dengan grab tetapi jika berbanding dengan ehailing lain, mycar lagi ramai penumpang. Mycar hanya kalah kepada grab sahaja di saat artikel ini di tulis. Jadi bile penumpang berada jauh dari driver,  jarak pick up akan jauh.


mycar driver registration online


2. driver tak ambil job yang masuk
ada driver yang tak mahu ambil job yang masuk sedangkan dia paling dekat dengan penumpang menyebabkan job tersebut pergi ke driver yang seterusnya dan semestinya driver mycar itu berada lebih jauh jaraknya dari driver pertama.

3. masalah gps
jika diperhatikan di dalam app mycar ni, jika kerete bergerak dari pint A ke B, kedudukan kereta tidak bergerak di dalam app. Ini menyebabkan kereta berada di tempat lain, app mycar berada di tempat lain. Jadi jarak pick up akan lebih jauh.



Itu sahaja sebab kenapa ping mycar ni jauh-jauh tetapi sekarang sudah dekat dah bergantung kepada lokasi juga. Area seperti puchong, cyberjaya dan usj tu, job mycar dekat jer.

Jadi, boleh lah join komuniti driver mycar ni untuk dapat lebih banyak info. Jika nak jadi pemandu mycar, boleh terus berhubung dengan wakil mycar untuk daftar sebagai pemandu mycar hari ini.


Terima kasih kerana membaca Sebab ping Mycar jauh-jauh di awal kemunculannya.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan