Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » PSV Grab - perlu ke masa daftar driver Grab?

PSV Grab - perlu ke masa daftar driver Grab?


Daftar driver grab sangat mudah, malah boleh daftar grab untuk seluruh Malaysia. Grab registration sangat lancar sekiranya syarat daftar grab di penuhi dan dokumen daftar grab cukup. Banyak kes, register driver grab pending sebab dokumen daftar grab tak jelas terutamanya cover note insuran kereta.

Baru-baru ini, kerajaan mewajibkan pemandi grab ambil lesen PSV seperti teksi untuk membawa penumpang. Proses untuk buat lesen psv ni takde le susah sangat, senang sahaja jika buat psv engan grab. Driver grab yang telah ada akaun pemandu grab telah di berikan notis untuk menyiapkan lesen psv yang akan di kuat kuasa selepas 12 Oktober 2019. Rugi kalau tak cuba jadi driver grab sebab banyak kelebihan jadi driver grab ni.


Dua cara buat PSV Grab

Ada dua cara untuk buat psv grab ni:

1. Grab hq - ya, grab hq juga menyediakan cara untuk driver berdaftar sebagai pemandu grab menyiapkan leen psv masing-masing. Driver grab perlu menyiapkan kursus selama 6 jam secara online - link ada dalam app grabcar masing-masing. Setelah kursus siap, driver grab boleh book tarikh exam psv yang akan di buat di grab hq. Jika lulus exam psv, grab akan uruskan proses untuk buat kad psv.

register driver grabcar


2. Sekolah memandu - driver grab juga boleh buat lesen psv di sekolah memandu tetapi kosnya lebh mahal jika buat dengangrab hq, kos psv sekitar rm200 tetapi proses psv dengan sekolah memandu ni lebih cepat siap. Pergi sekolah memandu, book tarikh untuk ceramah 6 jam, selepas ceramah 6 jam, sekolah memandu akan tetapkan tarikh exam psv. Lepas exam, terus boleh tahu result. Lepas tu perlu ke JPJ untuk buat kad psv.
Itu sahaja cara buat psv grab. Jadi, jika nak register driver grab tak perlu psv boleh lulus sebab psv boleh buat kemudian iaitu sebelam 12 Oktober 2019.



Terima kasih kerana membaca PSV Grab - perlu ke masa daftar driver Grab?.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan