Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , , » Cara guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual arrival airport

Cara guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual arrival airport

Cara mudah guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual arrival airport. Tips kali ini ialah saya cuba berkongsi dengan korang cara nak semak jadual arrival flights di airport. Korang sepatutnya dah baca aplikasi untuk semak jadul arrival ni dalam entri yang lepas. Entri kali ni adalah lebih detail lagi iaitu cara guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual airport.


Pastikan korang udah download app ni dari google play secara percuma. Tengok logo tu betul-betul, jangan tersalah aplikasi pula la ya. Almaklumlah nak cepat ambik rider kan wahai sahabat-sahabat pemandu uber dan grab sekalian.


Cara mudah guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual arrival airport


Sebelum korang menunggu di airport untuk dapat signal / ping dari rider, korang kena pastikan dulu ada kapal yang landing. Kalau tak jenuh tunggu memang takde ping la gamaknya sebab takde orang nak request. Oh ya sebelum saya teruskan, untuk pengetahuan korang fare uber ialah rm75 dan grab ialah rm65 untuk ke dan dari airport. Lumayan tu kan sebab tu lah entri penggunaan FlightStats ni sangat penting dan ada dalam telefon korang untuk di gunakan.


1. Ok, mari kita mulakan. Mula-mula korang on app flightstats ni. Akan keluar screen seperti di bawah. Kemudian koramg klil ' FLIGHTS '.


register pemandu uber 2016

2. klik ' BY AIRPORT '

cara jadi pemandu uber malaysia

3. Masukkan airport nama iaitu KUL untuk Kuala Lumpur. Klik ' ARRIVALS '

pendaftaran pemandu uber online

4. Pilih masa mana korang nak tengok jadual kapal landing, katakan pukul ' 5.00 PM - 6.00 PM '

link daftar uber

5. Teng teng.. jadul flights ada di depan mata korang. Yang Delayed pun akan di beritahu.

uber driver malaysia link

6. Kalau korang nak tahu detail lagi pasal flights tu, korang boleh klik kat nama flights tu.


Mudah je kan. Saya nasihatkan korang naik kat arrival hall tu 30 min selepas flight mendarat kerana rider perlukan masa untuk berjalan, pergi toilet dan ambil bagasi.

Jika korang rasa info cara mudah nak guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual flights di KLIA ni berguna, minta tolong korang share kat fb dan copy paste blog ni kat groups whatsapp korang. Semoga berjaya mendapat rider ke airport dan dari airport ke destinasi lain.


Terima kasih kerana membaca Cara guna aplikasi FlightStats untuk semak jadual arrival airport.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan