Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia

Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia


Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia. Kadang-kadang walaupun dah lama kita memandu kereta uber dan  grabcar, kalau rider tanya kita tak ingat cara pengiraan Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia ni. Susah skit nak terangkan sebab angka-angka ini kita lupa sedangkan ini penting untuk rider. Oh ya untuk jadi rider uber contohnya, kena download dulu app uber dari google play dan baca cara nak guna aplikasi uber untuk rider ni.


Jadi, post kali ini adalah untuk ingatkan kembali Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia supaya sentiasa ada di kepala anda supaya lagi senang untuk sembang dengan rider anda. Ok la tu kan. Yang mana lagi murah? Ini subjektif kerana bergantung kepada beberapa sebab seperti trafik semasa dan masa untuk pick up. Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia yang dikongsikan di sini adalah unttuk keadaan normal tanpa promo kod. Asyik bayar tambag je, apa kata pula kalau anda daftar sebagai pemandu grabcar. Amacam?

Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia


Tambang / Fare Grabcar di Malaysia adalah seperti di bawah. Rider naik je dah start base fare rm1.00 dan setiap km driver akan dibayar rm1.30. Sebab itulah driver susah nak pergi ke lokasi-lokasi yang bukan drop off point bila di minta oleh rider. Satu km rm 1.30 sepatutnya rider tambah untuk driver.

kos grabcar



Tambang / Fare Uber di Malaysia. Kalau kereta uber pula ikut kategori kereta. Yang biasanya orang ramai akan pilih UberX kerana harga tambag fare lebih murah berbanding UberXL dan UberBlack. Kadang-kadang kalau request uberX pun, kereta yang datang boleh tahan juga macam Altis dan ASX. Nasib la kan. Kalau dapat viva pun. Biasanya rider akan cancel. Rider ni memilih jugak

kos uber


Itu info mengenai Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia ni. Harap-harap boleh  ingat nilai-nilai ni baru best nak sembang kalau rider tanya. Tetapi tambag atau fare uber dan grab ni akan berubah kalau uber dan grab nak ubah. Pada masa info ini di tulis, inilah dia tambang uber dan grab di Malaysia.


Terima kasih kerana membaca Tambang / Fare Uber dan Grabcar di Malaysia.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan