Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Uber driver online registration Malaysia

Uber driver online registration Malaysia


Uber driver online registration Malaysia. Nak jadi pemandu uber ni takde le susah sangat. Kereta tahun 2008 ke atas dan tak memerlukan inspection seperti pemandu grab jika kereta bawah 2010 ( 2007 ke 2010 untuk jadi pemandu grab kena buat inspection kereta tersebut ). Uber driver online registration memang mudah, tak macam grab yang lebih susah untuk daftar sendiri. Sebab itu ramai uber drive boleh daftar sendiri sebagai pemandu uber secara online sahaja tetapi kena tahu dokumen apa yang diperlukan.



Uber driver registration walaupun senang tetapi ramai juga yang sangkut masa daftar kerana tak mengikut penduan yang uber berikan semasa mendaftar jadi pemandu uber. Proses registration uber driver jika anda lakukan dengan hati-hati boleh diluluskan dengan cepat. Tetapi seperti yang saya katakan, ramai sangkut di bahagian upload dokumen kerana dokumen tak lengkap.

Uber driver online registration Malaysia


Untuk jadi uber driver di Malaysa, prosesnya sangat mudah:


2. setelah anda upload semua dokumen, uber akan menyemak dokumen anda lulus atau tidak. Jika tak lulus, uber akan sms anda dokumen mana yang diperlukan dan anda kena upload sekali lagi dokumen tersebut. Proses ini sebenarnya ramai yang sangkut kerana tidak upload semula gambar dokumen yang uber perlukan. Panduan upload dokumen uber di sediakn di sini.

Uber driver registration online Malaysia


3. Jika dokumen telah lulus, uber akan buat semakan dengan SPAD. Uber akan semak rekod-rekod jenayah ( kalau ada ). Jika semua lepas, barulah akaun uber driver anda akan di aktifkan dan anda boleh mula online app uber driver untuk mula bekerja sebagai uber driver.

Itulah proses untuk Uber driver online registration Malaysia. Pastikan dokumen anda diluluskan oleh pihak uber. Selebihnya anda kena tunggu sahaja sms/email/call dari uber jika akaun uber driver anda telah aktif.


Terima kasih kerana membaca Uber driver online registration Malaysia.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



3 komen:

  1. salam..boleh ke kalau saya buat uber sekali ngan grabcar?

    BalasPadam
    Balasan
    1. boleh tuan dan itulah cara utk memaksimunkan income dgn grab dan uber.

      Padam
  2. Saya ada sediakan kereta tetapi sentiasa penuh tuan.

    BalasPadam