Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Berapa lama proses daftar pemandu grab dan uber

Berapa lama proses daftar pemandu grab dan uber


Nak daftar pemandu grab dan uber memerlukan masa tetapi tidak lama jika semua dokumen yang di berikan jelas dan penuh. Pendaftaran pemandu grab dan uber atau pun salah satu sahaja semakin lama semakin sukar. Jadi eloklah jika tuan berminat daftar sekarang pemandu grab dan daftar pemandu uber. Free sahaja pendaftaran sebagai driver grab dan uber ni.

daftar pemandu uber online
Jika dan nak daftar sendiri online pemandu grab, mungkin akan makan masa kerana belum tahu langkah-lankah daftar pemandu grab ni. Begitu juga pemandu uber tetapi jika tuan ikuti langkah yang saya dah kongsikan untuk daftar pemandu uber ni, tuan tentu tidak sesat dan pendaftaran akan berjalan lancar. Seeloknya whatsapp saya untuk daftar pemandu grab dan uber kerana saya telah berjaya daftarkan hampir seribu driver ( whatsapp saya 0192055657 - wasap.my/60192055657/daftar ).

Berapa lama proses daftar pemandu grab dan uber?


Ini bergantung kepada info dan dokumen yang tuan bagi. Jika dokumen jelas:
1. Grab ambil masa 2 hari sahaja
2. Uber saya boleh katakan 3 hari sahaja.

Kenapa begini?


Untuk daftar grab dan lulus akaun pemandu grab, grab akan luluskan akaun pemandu sebelum buat semakan dengan agensi kerajaan terutamamnya yg ada kes mahkamah atau polis. Sebab tu kelulusan grab lebih cepat. Tetapi selepas akaun lulus, grab akan bukan semakan kemudian.



Berbanding uber, uber akan buat semakan semasa pendaftaran. Jadi uber memerlukan lebih masa untuk luluskan akaun pemandu uber.

Yang pasti, semakan dengan agensi kerajaan akan di buat. Jika gagal, permohonan tuan tidak akan lepas.

Jadi, untuk membantu percepatkan permohonan pemandu grab dan uber, berikan info lengkap dan gambar dokumen yang jelas dan lengkap. Sebab banyak permohonan jadi makin lambat sebab gambar dokumen terutama cover note tak jelas dan lengkap.


Terima kasih kerana membaca Berapa lama proses daftar pemandu grab dan uber.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan