Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , , , » Cara Daftar Grab Driver Malaysia 2020

Cara Daftar Grab Driver Malaysia 2020

Cara Daftar Grab Driver Malaysia mendapat permintaan Grab driver baru di mana cara daftar grab driver boleh di buat online untuk daftar grab car Malaysia walaupun memerlukan lesen psv Grab. cara daftar Grab food (motor)  tidak sama dengan daftar grab driver (kereta) tetapi masih menjana pendapatan sebagai pemandu Grab.


Cara daftar Grab car Malaysia ni melalui beberapa proses register grab driver bagi memenuhi peraturan daripada kerajaan sebagai contohnya ujian PSV Grab. Kemudian, syarat daftar Grab driver juga mesti dipenuhi untuk menjaga keselamatan grab driver dan juga penumpang Grab car. Kami cuba bantu anda untuk daftar Grab driver dengan cara yang betul malah kami akan bantu supaya proses sign up Grab driver anda berjaya untuk melepasi grabcar requirement dan syarat kereta Grab.

Cara daftar Grab driver di Malaysia online 2020 

Cara daftar Grab driver ni mudah sahaja sebenarnya. Register grabcar driver boleh buat online di website official Grab ( awas kerana terdapat website yang bukan official ya - maklumat anda boleh di salah guna )


Anda boleh rujuk gambar di bawah sebagai panduan permulaan daftar grab driver. Pastikan anda gunakan referral code / kod rujukan yang betul supaya kami dapat membantu anda untuk jadi grab driver Malaysia.

" Referral code / Kod rujukan = 7 6 0 4 1 4 0 3 5 7 8 3 "


Daftar grab driver Malaysia


" Referral code / Kod rujukan = 7 6 0 4 1 4 0 3 5 7 8 3 "


Proses untuk daftar Grab driver / pemandu terdapat di website Grab di atas. Anda lengkapkan maklumat diri anda yang di minta. Pastikan anda ingat link untuk anda login kerana jika anda isi separuh jalan, anda boleh sambung kemudian - info anda tak hilang.

Info yang di minta mudah sahaja kecuali ada beberapa perkara yang biasanya driver Grab baru daftar belum ada iaitu lesen PSV dan insuran ehailing. Kereta tahun 2011 - 2020 sahaja yang di terima dan kereta tahun buatan 2011-2017 kena buat ujian Puspakom. Kami akan bantu anda untuk panduan ujian Puspakom ni. Jangan bimbang.

Kami juga akan guide anda untuk buat ujian lesen psv Grab, urusan Puspakom dan insuran ehailing. 3 benda ni sahaja yang sukar sedikit sebab anda tidak biasa. Dokumen lain, kami pasti anda ada simpan dengan anda.

Dokumen Daftar Grab Driver


Ada beberapa dokumen daftar Grab driver ni:

1. Gambar ic depan dan belakang

2. Gambar lesen memandu depan belakang

3. Ganbar Selfie 

4. Gambar roadtax (lekat di cermin kereta) 

5. Gambar geran kereta (salesman ada bagi yang fotostat-sudah memadai)

6. Gambar ehailing insuran - insuran tambahan ke atas kereta anda. Sila hubungi ejen  insuran dan minta buat ' ehailing insuran '.

7. Gambar lesen PSV - Grab akan sms anda no phone untuk urusan lesen PSV setelah anda isi info di link saya berikan tadi.

8. Gambar pemeriksaan Puspakom (kereta 2011-2017 sahaja) - akan dapat setelah buat pemeriksaan kereta di Puspakom.

Pendaftaran grab driver baru tak perlu buat Puspakom. Puspakom hanya perlu bila nak renew roadtax sahaja.

Itulah senarai dokumen daftar grab driver. Anda boleh daftar dan isi dahulu info yang ada, dokumen yang belum ada boleh bagi kemudian.


Ujian PSV Grab


Untuk dapat lesen psv Grab, anda kena menghadiri kelas psv selama 6 jam ( Grab akan sms anda no telefon untuk anda uruskan kelas psv 6 jam ni ). Selepas kelas psv, anda kena duduki ujian psv Grab yang di kendalikan oleh JPJ. Ada 60 soalan ABC dan anda kena betul min 48 sahaja. Soalan mudah sahaja, boleh fikir lojik. Kami akan bantu anda untuk bagi panduan dan tip ujian psv grab.

Selepas lulus ujian psv grab, anda boleh buat lesen psv. Lesen ini anda perlukan masa daftar Grab driver di link yang saya berikan tadi.

Syarat Daftar Grab Driver


Syarat daftar Grab driver:
1. Warganegara Malaysia - IC biru/tentera ( IC merah tak layak )
2. Umur min 2011
3. Lesen memandu Malaysia (Lesen antarabangsa tak layak)
4. Tiada rekod jenayah
5. Tidak bankrap

Cara Buat Insuran Ehailing


Setiap kereta telah ada insuran kereta masing-masing tetapi untuk buat ehailing, anda kena tambah insuran ehailing ke atas insuran sedia ada untuk melindungi penumpang yang akan naik kereta anda. Di dalam insuran nanti ada di tulis ' ehailing ' dan pastikan nama anda ada sebagai pemandu. Jika jenis insuran ' all driver ' , anda kena minta owner kereta buat surat kebenaran menyatakan kebenaran untuk anda mengunakan kereta tersebut untuk buat Grab - owner dan anda kena sign surat tu. Surat ini anda kena berikan gambar di link untuk daftar grab driver yang saya berikan di atas tadi.

Pemeriksaan Puspakom (2011-2017 sahaja)


Jika kereta anda di buat tahun 2011-2017, kereta anda kena jalani pemeriksaan Puspakom untuk di semak keselamatannya sebab anda akan membawa penumpang. Mula-mula anda kena tempah dulu tarikh untuk jalani pemeriksaan Puspakom. Anda nak walk in pun boleh. bayaran ialah rm70 bayar kepada Puspakom.

Sebelum buat pemeriksaan Puspakom, anda kena bawa kereta anda ke bengkel untuk di perlukan. Pastikan kereta anda dalam keadaan ' standard '. Kami akan bantu anda beri panduan dan tip lulus Puspakom.

Daftar garb driver untuk yang baru daftar, tak perlu buat Puspakom. Puspakom hanya di buat untuk renew roadtax sahaja.

Cara daftar Grab driver

Itulah antara info cara daftar grab driver terbaru 2020. Jangan bimbang, kami akan bantu anda untuk daftar Grab driver walau di mana anda berada. Potensi pendapatan grab driver ni ikut lokasi, kalau Lembah Klang min rm180 ikut kerajinan anda.

Kami akan masukkan anda ke group whatsapp untuk berikan panduan dan berjumpa dengan pemandu-pemandu grab yang lain. Di dalam aplikasi driver grab juga ada video cara untuk anda mula bekerja guna aplikasi Grab driver. Mudah sahaja caranya.

Anda boleh whatsapp kami untuk pertanyaan lebih lanjut


Jadi Grab driver adalah satu peluang mudah yang ramai tak jangka. Anda boleh mulakan kerja segera untuk menyara keluarga anda secara full time atau part time. Anda tentukan masa anda bekerja sendiri - tiada paksaan. Kerja anda adalah hantar penumpang dari satu tempat ke satu tempat dan anda dapat bayaran. Semua proses adalah melalui aplikasi Grab driver yang akan anda gunakan nanti di dalam telefon anda.


 
Tag:--------
cara daftar grab 2020, cara daftar grab car malaysia, lesen psv grab, ujian psv grab, cara daftar grab untuk penumpang, cara daftar grab  food, daftar grab car, pendapatan pemandu grab, 
cara daftar grab driver, cara daftar grab sabah, daftar grab car, syarat garb car malaysia, grab car,
daftar grab online, daftar grabcar driver online, daftar grab malaysia, daftar grab driver, daftar grab, daftar grabcar, daftar grab food, daftar grab 2020, register grab driver, register grabcar driver, daftar grab driver, daftar pemandu grab, daftar grabcar driver, syarat daftar grab driver, how to be a grab driver, sign up grab driver, grabcar requirement, syarat kereta grab


Terima kasih kerana membaca Cara Daftar Grab Driver Malaysia 2020.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan