Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , , , , , , , » Cara daftar dengan applikasi uber di Malaysia

Cara daftar dengan applikasi uber di Malaysia


Laporan ini adalah mengenai cara daftar dengan applikasi uber di Malaysia. Seperti yang anda tahu, uber ialah satu applikasi online yang menghubungkan penumpang dengan pemandu kereta. Jika anda nak gunakan khidmat kereta uber untuk menghantar anda ke mana-mana lokasi, anda perlu download applikasi uber dahulu. Anda dikenali sebagai Rider dan pemandu uber di kenali sebagai ubar partner.

Anda kena download applikasi uber di google play store secara percuma dan kena buat sedikit setting untuk memasukkan maklumat diri anda ke dalam applikasi uber untuk rider. Ada satu lagi applikasi untuk driver uber yang di kenali sebagai uber partner.


Jadi, laporan ini adalah untuk rider mengisi maklumat lanjut ke dalam applikasi uber untuk mengunakan perkhidmatan kereta uber. Lebih menarik lagi, ada juga laporan mengenai cara anda daftar jadi pemandu uber di Malaysia.

Cara daftar dengan applikasi uber di Malaysia


Senang sahaja nak isi maklumat anda ke dalam applikasi uber ni. Setelah anda cari di play store dan download applikasi uber ke smartphone anda, apabila anda buka applikasi uber tersebut, anda akan nampak paparan seperti di bawah.


Anda pilih ' REGISTER ' untuk mendaftar sebagai rider / penumpang uber. Setelah tekan daftar, anda akan nampak paparan skrin smartphone anda seperti di bawah.


Masukkan maklumat tentang diri anda. Utamakan akaun gmail daripada menggunakan email lain. Masukkan nama dan no phone yang betul sebab mamti uber akan hantar verification kod ke no phone anda.


Semak phone anda. Satu verification kod telah di hantar dan anda kena isi verification kod uber tu ke dalam applikasi uber seperti di atas. Sebab tu anda kena pastikan no phone yang anda masukkan adalah betul.


Jika anda di minta untuk memasukkan PROMO CODE, sila masukkan kod di bawah untuk anda menerima free ride bernilai rm20.

PROMO CODE: ahnca7r3ue

Itu sahaja laporan mengenai cara daftar dengan applikasi uber di Malaysia. Anda juga elok baca cara guna applikasi uber untuk rider / penumpang. Ini adalah sambungan kepada laporan ini. 

Jika ada kekeliruan, anda boleh tulis di bahagian komen untuk saya menjawabnya. Terima kasih.


Terima kasih kerana membaca Cara daftar dengan applikasi uber di Malaysia.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



0 komen:

Catat Ulasan