Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , , » App semak jadual flight arrival KLIA/KLIA2

App semak jadual flight arrival KLIA/KLIA2



Cara mudah guna app semak jadual flight arrival KLIA/KLIA2. Ramai yang nak jadi pemandu / driver grab dan juga driver uber di Malaysia. Pendaftarannya untuk jadi driver uber dan driver grab sangat mudah di mana untuk menjadi pemandu grab, tuan boleh cari alpha grab driver ( saya salah seorang darinya) di mana proses pendaftaran pemandu grab tanpa kiosk telah di permudahkan supaya anda diberi panduan untuk mendaftar dan juga training sekali untuk menggunakan grab driver app.



Untuk mendaftar pemandu uber pula, selain dari mendaftar secara online melalui laman web uber, driver baru juga boleh di daftar oleh driver lain menggunakan app uberdost yang boleh di download secara percuma sahaja. App uberdost ni sangat berguna untuk mendaftar driver uber yang baru dengan mudah. Tetapi pendaftaran driver baru uber lebih mudah daripada mendaftar jadi pemandu grab di Malaysia.

Cara mudah guna app semak jadual flight arrival KLIA/KLIA2


Salah satu app untuk semak jadual flight arrival KLIA / KLIA ialah app Kuala Lumpur Airport KUL. Tuan boleh taip " KUL " kat google play dan yang paling atas tu ialah app untuk semak jaduak flight airport ( klia / klia2 ). Selepas itu tuan download app tersebut ke smartphone. Bila dah siap download ( file kecil je ), tuan " open " app semak flights schedule tersebut.


Tuan akan di minta memasukkan PIN no. Tuan masuk apa-apa no pin yang tuan nak tetapi pastikan tuan ingat no pin ini. Selepas tu, tuan pilih bahasa yang nak di gunakan. Tuan boleh pilih default bahasa iaitu " English(US) ".


Kemudian akan keluar paparan seperti di bawah. Tuan tekan " Arrivals " dan pilih time flight landing yang tuan nak. Untuk info lebih lanjut satu-satu flights, tuan tekan di kod flight tersebut ( contoh MH2603 ).


Info lanjut flight akan keluar kat skrin. Tuan boleh semak flight mengikut masa tuan akan berada di klia / klia2.


App semak jadual flight arrival KLIA/KLIA2 sangat berguna untuk driver grab dan uber yang biasa main kat airport. Kalau dah tunggu di lokasi yang cantik, signal kuat tetapi tiada flight yang tiba, tak dapat juga rider. Jadi masa flights landing tu sangat penting kepada driver uber dan driver grab.





Terima kasih kerana membaca App semak jadual flight arrival KLIA/KLIA2 .

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



2 komen:

  1. Jaga solat awal waktu..jumpa surau dan masjid @ tempat solat etc Petronas singgah solat dahulu. Rezeki dalam jaminan Allah,maka kembali kepada Allah cara Rasullullah s.a.w InsyaAllah

    BalasPadam
    Balasan
    1. terima kasih tuan atas peringatan. Kita insan yg lemah.

      Padam