Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Pendaftaran sebagai pemandu uber / uber driver pending?

Pendaftaran sebagai pemandu uber / uber driver pending?


Kenapa biasanya pendaftaran sebagai pemandu uber / uber driver pending atau sangkut? Ramai yang daftar pemandu uber sendiri tanpa melalui doster dan ramai juga yang tak berjaya kerana beberapa perkara. Post kali ni saya  cuba kongsikan sebab kenapa pendaftaran sebagai pemandu uber bukan gagal tetapi sangkut atau pending kerana benda-benda yang simple sahaja.

Sekarang ini, harga uber sudah naik sedikit tetapi masih lebih rendah daripada grab. Walaupun begitu, ini merupakan satu keuntungan untuk pemandu Uber berbanding sebelumnya. Lebih berbaloi untuk memandu uber sekarang ni berbanding dulu.



Oh ya, harga tambang uber mengikut masa dan jarak ya. Dengan adanya perkongsian tentang sebab-sebab pendaftaran pemandu uber online sangkut, harap tuan-tuan dapat kelulusan akaun uber dengan lebih cepat. Sekarang ni, maksimun kelulusan memerlukan 4 hari kerana uber akan buat semakan polis untuk kes-kes jenayah seperti kalau pernah kena jail atau kes dadah. Oh ya, jika nak daftar Grab driver tanpa ke hq, boleh juga.

Kenapa permohonan sebagai pemandu Uber pending?


Jika anda cuba membuat permohonan sebagai pemandu uber sendiri ( tanpa melalui doster 0192055657 ), anda kena tahu beberapa benda:

1. Gambar cover note  insuran salah

Ini sebab utama kerana ramai yang mengambil mudah tentang dokumen cover note insuran ni. Uber memerlukan cover note insuran yang ada di tulis  " THE SCHEDULE atau JADUAL " sahaja. Kalau tuan bagi gambar lain seperti " CONFIRMATION OF PURCHASE ATAU RENEWAL NOTIS " , permohonan tuan akan pending dan tak dapat diluluskan. Macam mana gambar cover note insuran schedule ni? Tuan boleh semak di link di bawah:

2. Nama tiada dalam insuran

Sekarang ni kebanyakkan insuran di bahagian authorised driver ada tulis ' All Drivers ' . Bila ada tulis macam ni, ramai driver yang daftar pemandu uber ingat nama mereka sudah masuk secara automatik, sebenarnya tidak. Hanya insuran dari ETIQA sahaja yang uber terima tanpa pambahan dokumen. Jika insuran lain, Uber nakkan tambahan dokumen iaitu surat kebenaran daripada pemilik kereta ( persendirian atau syarikat sewa keta ) yang mengatakan driver yang memohon ( tuan ) di benarkan menggunakan kereta itu untuk tujuan Uber ( atau Grab ).

Surat kebenaran ini, tuan letak sebelah cover note insuran schedule dan ambil satu gambar sebelum upload di bahagian insuran semasa buat pendafaran uber.


uber driver registration malaysia 2018

3. Period of cover / tempoh insuran tak  di tulis dalam insuran ( schedule )

Ada juga jenis insuran  yang tak tulis tarikh tamat insuran. Jadi sebagai bukti, tuan kena  berikan  gambar geran dan roadtax.

Letak geran dan roadtax sebelah cover note schedule insuran, ambil satu gambar sebelum upload kepada Uber semasa pendaftaran pemandu uber  online 2018.

Jadi, sebelum tuan daftar sebagai pemandu uber secara online melalui link di bawah, 

[+] Link untuk daftar pemandu uber online 2018


tuan kena pastikan dokumen yang diperlukan lengkap seperti yang dikehendaki oleh pihak Uber. Cara paling mudah ialah, tuan boleh wasap saya cover note insuran schedule untuk mengesahkan dokumen itu adalah betul.

Jika ada soalan, tuan boleh tulis di komen supaya uber driver registration yang tuan buat adalah tepat.


Terima kasih kerana membaca Pendaftaran sebagai pemandu uber / uber driver pending?.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



4 komen:

  1. Bagaimana kalau ejaan nama pada ruangan pemandu di covernote tu ada tersilap ejaan?adakah ia mengganggu proses pendaftaran uber driver?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya, menganggu proses pendaftaran. Tuan kena hubungi insuran balik untuk ubah ejaan nama.

      Padam
  2. Kalau pendaftaran di tolak, boleh daftar lagi sekali tak?

    BalasPadam