Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , » Cara daftar percuma pemandu Grab 2020

Cara daftar percuma pemandu Grab 2020


Ramai yang nak jadi pemandu grab sekarang ni sebab income boleh capai rm200 sehari. Kalau konsisten macam ni, sebulan dah rm6000 kan, tolak-tolak kos dapat la rm4000. Siapa tak nak kan. Jadi cara daftar percuma pemandu Grab 2018 ni sangat penting. Anda kena tahu cara yang betul untuk daftar percuma pemandu Grab supaya permohonan anda dapat lulus dengan cepat. Saya pernah kongsikan cara jadi driver grab ni. Saya dah tulis panjang lebar cara daftar pemandu grabcar dalm post yang lepas. Boleh semak di post cara daftar pemandu grab.



Nak jadi pemandu grab tak lah susah mana, untuk lembah kelang proses paling lama pun 2 hari sahaja. Malah anda tak perlu pergi ke hq pun, boleh buat online sahaja. Kalau nak saya bantu dan buatkan untuk anda jadi pemandu grab secara sah dan betul, boleh whatsapp saya di 0192055657. NO hal la kawan-kawan. Saya daftarkan anda sebagai pemandu grab secara percuma sahaja.

Oh ya, berkuatkuasa 12 Oktober 2019, kerajaan mewajibkan pemandu Grab dan pemandu ehailing lain seperti pemandu Dacsee ( bakal meletup sikit masa lagi ) mempunyai lesen PSV. Untuk membuat permohonan lesen PSV - Puspakom, medikal check up dan exam psv, boleh baca link ini.

Cara daftar percuma pemandu Grab 2019


Cara daftar pemandu grab ni, anda perlukan dokumen gambar depan ic, gambar depan lesen, gambar selfie anda dan cover note insuran yang terbaru. Ambil gambar dengan phone sahaja. Pastikan nama anda ada sebagai autorised driver dalam insuran kereta.



Itu sahaja syaratnya. Tak perlu nak ke hq atau kiosk untuk daftar sebagai pemandu grab, proses amat mudah. Pastikan juga anda tiada rekod jenayah. Kalau ada, permohonan anda daftar  pemandu grab akan gagal. Takut membahayakan penumpang dengan rekod buruk anda. Jadi pemandu grab ni adalah bersih dari rekod jenayah.

daftar percuma driver Grab


Setelah daftar pemandu grab, anda akan saya berikan tip sebagai pemandu grab yang baru berdaftar. Bagus tip ni supaya anda tak sesat dan dapat manjana income yang tinggi sebagai pemandu grab. Saya boleh kongsikan pengalaman saya dan berita terbaru dari grab.

Jika minat untuk daftar pemandu grab sekarang, anda boleh whatsapp saya segera, 24 jam.

[+] Daftar pemandu grab terbaru ( klik sini )

REFERRAL CODE (OPTIONAL) = 760414035783

Saya mudahkan proses daftar anda sebagai pemandu grab. Sila join group wasap pemandu grab  untuk yang belum daftar pemandu grab sahaja dan like FB Tip uber dan grab.

Jumpa anda di dalam komuniti pemandu grab.


Terima kasih kerana membaca Cara daftar percuma pemandu Grab 2020.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



21 komen:

  1. Salam, saya dah mendaftar sebagai driver melalui whatsapp yg tuan beri. Semua dah lulus. Kuiz dah submit. Grab ada hantar emel, akaun boleh log masuk selepas pukul 12pm, sehari selepas hari bekerja. Tapi dah 48 jam dah tetap tak boleh log masuk. Dah download aplikasi dan cuba log masuk, tetap tak boleh log masuk. Saya call grab, diorg ckp kena datang kiosk grab utk semakan lanjut. Tujuan saya daftar melalui alpha sebab saya tiada masa utk ke kiosk utk pengesahan sbb saya bekerja. So skrg mcm mana ye cik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kalau pending, grab akan sms tuan, sila respon kpd sms tersebut.

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  3. Di taiping sudah ada servis grab ke?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada tuan, baru lagi. wasap saya 0192055657

      Padam
  4. sy dah isi semua form tpi sy xboleh nak submit tolong sy

    BalasPadam
  5. Saya mama gang lesen P boleh ka Saya mandaftar sebagai pemandu grab harap admin boleh panjalasan sapanu nay 😊

    BalasPadam
  6. Dah daftar Dan Jawab kuiz spa langkah selanjutnya

    BalasPadam
  7. tunggu sahaja, nanti kena pegi kiosk utk verify dokumen sebab daftar online sendiri. Jika tak nak ke kiosk, boleh kami daftarkan secara percuma, 0192055657

    BalasPadam
  8. saya lupa kat mana saya letak cover note insuran saya. dah cari, tp x jumpa2 jgk.. mcm mana ye? masih boleh daftar ke ye?

    BalasPadam
    Balasan
    1. kena hubungi insuran, minta softcopy

      Padam
  9. Kalau isteri register dengan grab akan tetapi isteri tak de masa pulak nak lakukan dan suami bawa grab menggunakan akaun isteri boleh atau tidak?

    BalasPadam
    Balasan
    1. suami membawa grab guna akaun grab isteri adalah satu kesalahan besar. lebih baik, suami dan isteri daftar akaun grab, guna kereta yg sama pun boleh.

      Padam
  10. Ajar saya untuk buat grab

    BalasPadam
  11. Saya pegawai kakitangan kerajaan, bolehkah tidak sya jd driver grab? Tq reply tuan

    BalasPadam
  12. Sya nk dftar kreta tuk grabcar... Tpi kreta tu bukan atas nama sya.. Tpi dlm insuran tu ada nama sya sebagai pemandu yang d benarkn untuk kreta tu...
    Soalannya.. Bole kh sya daftar kereta tu..?

    BalasPadam