Cara Daftar Grab Food Rider Motor – Grabfood Registration

Grabfood ialah servis Grab untuk hantar makanan. Dikongsikan cara daftar grab food rider guna motosikal oleh grab food Malaysia ( grab foo...

Home » , , , » Keburukkan jadi pemandu Grab

Keburukkan jadi pemandu Grab


Ramai yang jadi pemandu Grab tetapi tahukah anda keburukkan sebagai pemandu Grab dan juga ehailing yang lain seperti pemandu Mycar, pemandu Dacsee dan pemandu frenzt ? Masing-masing ada keburukkannya, hanya driver yang mengetahui info lanjut.



Di sini kami nak kongsikan keburukkan menjadi pemandu Grab di Malaysia. Walaupun ada keburukkan, Grab adalah ehailing no. 1 di Malaysia dan masih berbaloi untuk jadi pemandu grab. Cuma keburukkan dari kaca mata driver tetapi dari kaca mata company ada sebab-sebab tersendiri untuk terus memungkinkan grab terus beroperasi seperti biasa. Boleh daftar pemandu grab online Malaysia percuma di sini.

Keburukkan jadi pemandu Grab


daftar grab crab online

Ini adalah antara keburukkan menjadi pemandu Grab di Malaysia:

1. Acceptance rate dan cancellation rate - akaun pemandu grab boleh di gantung sekiranya gagal untuk memenuhi AR dan CR ni.AR ialah peratus driver menerima job yang masuk dan siapkan job tersebut dan CR ialah peratus driver  batalkan job yang telah di terima. Grab kawal peratus AR dan CR kerana untuk memastikan driver tidak terlalu memilih job yang sesuai dengan dirinya mungkin untuk memenuhi masanya sendiri.Boleh tak terima job dan batalkan job tetapi biarlah berpada. 10 job masuk, 3 mesti di siapkan dan 10 job yang telah driver terima, hanya boleh batalkan satu sahaja untuk menjaga rating AR dan CR.

2. Driver mengeluh mudah kena ban - memang driver akan kena ban jika melakukan kesalahan. Masa daftar pemandu grab Malaysia, driver telah diverikan training online mengenai sebab-sebab kena ban. Jadi driver kena waspada dan menjaga akaun pemandu grab dengan baik. Jika driver rasa dianiaya, driver boleh kemukakan bukti kepada grab hq dengan segera. Masih ada ruang untuk berkompromi.




3. Q lama di airport - ini bergantung, biasanya memang lama. 3 jam tu perkara biasa untuk dapatkan job airport. Q panjang sehingga 1000 driver tetapi ada masanya q sangat laju bergerak jika banyak aircraft yang landing.

4. Grab potong 25% setiap job - ini maksimun sekarang. Dengar cerita, kerajaan baru memberi  peraturan hanya boleh potong 20% max sahaja tetapi belum di kuatkuasakan lagi.

Itu antara keburukkan menjadi pemadu grab di Malaysia. Jika ada lagi keburukkan yang kebih hebat, sila kongsikan di bahagian komen untuk rujukan pemandu baru.


Terima kasih kerana membaca Keburukkan jadi pemandu Grab.

« Previous
« Prev Post
Next »
Next Post »

Tips Berkaitan



1 komen:

  1. Companey grab ni companey firaun pula baru saya tahu,, suka2 hati saja tutup periuk nasi orang..

    BalasPadam